23.augustil
kehastusid Keila kodutütred ja
noorkotkad kollasteks minionideks .
Algas Päästelaager aga tegemist polnud
karnevaliga vaid merepääste koolitusega Tallinnas Paljassaares .
Reval Marine & Offshore treeningkeskuses võttis meid vastu
kaitseliitlane ja missioonisõdur Raivo Männik. Enne kui vette lubati tuli läbida teooria kuival maal. Kõik
kuulasid huviga ja panid tarkuseterasid ning õpetussõnu tähele.
1. Alajahtumine veel algab 26 korda kiiremini
kui õhus. Ka nii soojas vees nagu 21 kraadi ( ehk Eesti soojal suvel
merevesi) on ellujäämine võimalik mõned
loetud tunnid.
2. Vette
sattumisel ( paaadi või laevaõnnetus) on vaja saada veest välja, kui see ei
õnnestu siis hoida kehatemperatuuri- Help positsioonis- keeran ennast
võimalikult väikseks kokku ja kaitsen kohti kus soojuskadu on kõige kiirem (
pea, kael, kaenlaalused)
H.E.L.P. –
Heat Escape Lessening Posture
3. Laevadel
on meeskonnal õnnetuse puhuks vastavad kostüümid (seesama kollane minion) mille
peab selga saama 2 minutiga.
4.
Päästeparvel olles on ohtudeks alajahtumine, merehaigus, parve ümberminek.
5.Kui oled
päästeparvel siis sulge luugid, aktiveeri otsimisseade, lase raketti ainult
siis kui läheduses on laev, näed kallast või kuuled helikopterit.
6. Pürotehnika
päästeparvel:
rakett-lendab
u 300 m kõrgusele ja põleb 30-45 sekundit
kui on
madalad plved siis lastakse rakett mitte otse ülesse vaid madalale veel kohale
on
silmadele kahjulik nagu keevitsu, ÄRA VAATA selles suunas!,
ÄRA PILLA
PARVE SISSE ! põleb ka vee all
suits- et
anda märku helikopterile või lennukile, ei ole hästi nähtav laevadelt, tossab
2-30 m inutit vastavalt suurusele
7.Päästevestid
jagunevad:
permanentne
( ei ole vaja täita) ja paukvest ( peab täitma õhuga).
Permanentne
päästevest tagab ujuvuse, hoiab pea , kaela ja õlad veest välja ning
alajahtumine ei toimu nii kiiresti, keerab ka teadvusetu inimese õigetpidi 5
sekundi jooksul.
Päästevest
peab olema tihedalt ümber, nöörid kinnitatud ja nööriotsad peidetud et vältida
takerdumist.
Päästevesti
sees on poroloon,mis kindlustab ujuvuse.
Paukvest
täitub vastavalt vajadusele , on mugavam kui merel peab tööd tegema .Osa
paukveste täituvad automaatselt kokkupuutel veega, osa peab tõmbama ja alati
saab vajadusel ka ise õhku juurde puhuda
toru kaudu.
Mida teha kui oled väljunud uppuvast laevast ?
# Liigu
laevast kaugemale- u 300 m- sest laevast võib välja kukkuda esemeid , sõukruvid
tekitavaad keerise
# moodusta
grupp pääsenutest, hoidke kokku ja püsige koos, enim kannatanud grupi keskele,
vajadusel jalgade peale et nad oleks veest väljas, võtke käevangu
#
päästevestiga uju selili , kasutades ainult käsi , jalgu kasuta teistega
koospüsimiseks või hoia risti
# ÄRA HAKKA
UJUMA kuskile ka siis kui oled ujumismeister, hoovustega võidelda on mõttetu.
# oota
päästjaid- üksi olles HELP asendis, mitmekesi
koos moodusta INIMPARV, hoia grupp koos iga hinna eest- suurem võimalus
ellu jääda ja märgatud saada päästjate poolt
Päästmine helikopterist-pinnaltpääste.
Kui sind
päästetakse helikopterist siis päästja tuleb, koputab sulle pea peale ning toimtab- ÄRA TEE MIDAGI ! Ei tohi hakata
rabelema, ise midagu puutuda, käed tuleb hoida
enda ees ja koos.
Peale teooriat ja filmi vaatamist suundusid
noored riietusruumi kus neile anti puuvillased punased kombinesoonid ja nende
peale kollased veekindlad ülikonnad.
Kuna kõik ülikonnad on ühesuurused ehk
sobilikud täiskasvanud inimesele, sai palju nalja. Lühemat kasvu lapsed pidid
liikuma sääri kinni hoides ning kõnnak meenutas pingviini.
Kui kõik olid kehastunud minionideks,
ronisime mööda treppe ülesse basseini juurde ja peagi olid kõik julged vees
toimetamas ning teooriat praktiliselt läbi proovimas.
Järele proovida ning harjutada sai kõike mida
eelnevalt räägiti.
Nii mõnigi
harjutus nõudis enese proovilepanekut ja ületamist .
Kuna see
pole mitte päris tavaline bassein siis tekkis seal ka torm ja tugev lainetus
ning ``laev`` hakkas uppuma pimedas, päästma tulnud ``helikopter`` tekitas
tõelist lärmi ja tuult.
Harjutati
koos püsimist, päästeparvele ronimist ja sealt väljumist ning ümber
läinud päästeparve ringikeeramist.
Õpiti ka
kannatanut ümberläinud paadi alt päästma ja paati tõmbama.
Kõigi ühine arvamus oli et seda koolitust
võiks läbida ikka uuesti ja uuesti. Aitäh Reval Marine & Offshore Training
!
Kommentaarid
Postita kommentaar