Kuidas valmistusin töötoaks kodutütardele ja noortele kotkastele.

Tere, olen Mia ja ma olen Keila kodutütarde rühma uus liige. Ma elan
Tallinnas ja käin Rocca al Mare koolis.
Mul sai just edukalt tehtud kodutütarde 6. järgu katse.
Mulle meeldib väga käsitöö ja soovin taotleda nobenäpu erikatset.
Selleks oli mul vaja ette valmistada ning läbi viia käsitöö töötuba.
Järgnevalt räägin, kuidas tegin ettevalmistusi.

Alguses mõtlesin, et oleks tore teha origamit, kuid idee teha helkur
tundus mõistlikum: õhtud on juba hämarad ning enda tehtud helkurit on
alati lahe kanda.
Vahepeal tekkis paar kahtlust, et kas ka poistele meeldiks ise pärlitest
helkureid teha, kuid peale rühmavanemaga nõu pidamist jõudsime
kokkuleppele, et teen siiski helkureid. Koondused on meil kolmapäeviti,
seega peaaegu terve pühapäev läks mul ettevalmistuste peale.
Otsisin välja vajalikud töövahendid ning hakkasin läbi katsetama
erinevaid variante ja helkuri kinnitamise meetodeid. Esimene variant
nägi välja selline:





Esimest varianti oli kergem ja loogilisem teha, aga näiteks jope luku
külge kinnitada oli väga keeruline, seega hakkasin uuesti katsetama
uusi variante. Päris kiiresti jõudsin arusaamale, et kui hakkan helkurit
tegema tagurpidi (ei alusta helkuri tegemisest vaid pärlite ladumisest),
siis ülesse jääb aas ning aasaga on kergem helkurit kinnitada
kõikvõimalike asjade külge. Tegin teise variandi, mis nägi välja selline:


Teise variandi tegemine võttis mul kauem aega, kuna see oli kõvasti
keerukam. Tulemus oli tänu lisa pingutustele parem ja ilusam ning
helkurit oli võimalik jope luku külge kinnitada. Seega võtsin näidiseks
helkuri teise variandi, panin kirja tööjuhised ning harjutasin töökäigu
õpetamist.


Kokkuvõtteks võib öelda, et ettevalmistuste tegemine sujus väga hästi
ning vajalikud töövahendid ja oskused helkurit teha olid olemas.
Koondusel töötoa läbiviimine oli suur samm mugavustsoonist välja. Ma
muidu ei ole sellist tüüpi inimene, kellele väga meeldiks esineda ning
mul tekib alati väike rambipalavik.
Seekord valmistusin ette põhjalikult ning ma ei muutunud närviliseks.






Kommentaarid