Sukeldumas


Raporteerib Hendrik Räim.
Käisin 26.01.2020 Saku ujulas sukeldumist õppimas.
 Koolituse läbiviijaks oli  MTÜ Õpime Aitama ja Scuber OÜ. Saku ujulas oli neli rada ja ühel rajal toimus sukeldumise koolitus. Kõik sukeldumise õppijad said endale eraldi instruktori. Kui palju sukeldumise õppijaid kokku oli, seda ma ei tea. Mind juhendas üks suurem poiss. Nime ma talt ei küsinud.  Enne basseini minekut sain ma ujumismaski. Basseinis anti mulle ujumislestad. Minu juhendaja pani mulle selga ballooni. Balloon oli vesti moodi asja küljes ja sellel oli veel üks toru, mille küljes oli huulik, mis suhu käis. Seda oli lihtne suhu panna. Selle kaudu sain ma õhku, kui vee all olin. Esimese asjana lasti mul proovida, kas ma oskan läbi suu hingata ja kas kõik on vee all korras. Kõik oli korras. Siis õpetati mulle selgeks käemärgid. Pöial püsti tähendab, et on vaja vee alt välja tulla ja OK- käemärk tähendab, et kõik on korras. Siis sain kohe ühe basseiniotsa ujuda. Kõrval ujus instruktor, kes vahepeal ühe minu vesti küljes oleva  toruga tegeles. Ta aitas sellega mul sügavamale vee alla saada. Nii ma ujusin u 20-30 minutit vee all edasi-tagasi. Lõpus tuli mul ujumisprillide vahelt natuke vett sisse ning natuke väsisin ära ka. Selleks korraks lõppes sukeldumise õppimine ära. Mulle väga meeldis sukeldumine.
  Noorkotkas Hendrik käib Indrek Sei ujumiskoolis trennis  viiendat aastat ning täitnud ka ujuja erikatse tingimused.





Kommentaarid