Peale
laagreid ei saa rühmavanem veel kohe
mõelda järgmise laagri peale .
Just lõppenud laagri kokkuvõte vajab tegemist
ja aruanded esitamist. Lisaks aruandele peastaapi ja aruandele malevasse teen
alati ka aruande iseendale.
Ehk siis mõtlen möödunud laagrile ja teen endale märkmeid- mida paremini teha, mida teisiti teha ja mis õnnestus hästi.
Ehk siis mõtlen möödunud laagrile ja teen endale märkmeid- mida paremini teha, mida teisiti teha ja mis õnnestus hästi.
Pilt: Karmen Lepp |
Tundsin
uhkust meie suuremate noorte üle. Koosoldud aja jooksul on lastest kasvanud
noored täiskasvanud kes juba oskavad ise korraldada mänge ja tegevusi .Neile ei
ole vaja kõike nn kandikul kätte tuua. Noored oskavad arvestada väiksematega,
neid kaasata ja olla neile innustavaks eeskujuks. Rühm - see ongi eesmärk: koostegutsemine,
teiste abistamine , mõista püüdmine ja eripäradega arvestamine.
Igaüks on omaette isiksus kuid kui suudetakse nii erinevate inimestega
koos tegutseda siis see annab tulevikuks väga hea pagasi ja kogemused.Seda pole
võimalik õppida ühestki õpikust.
Muidugi pole lihtne sättida oma sammu 8
aastase rühmakaaslase järgi või meisterdada karpi värvilisest paberist kuna see
tundub juba läbitud etapina.
Kuid kui aru saada et need lühikesed sammud
vajavad algul veel tuge ja aru saada et selle karbi meisterdamise õpetamiseks
on noorem rühmakaaslane näinud palju
vaeva , ise enne õppinud ja katsetanud ning julgust kogunud et teistele
õpetada, siis on rühmavanem tõeliselt uhke meie suuremate üle .
Pilt: Karmen Lepp |
Näiteks hetk kui täismõõtu noorkotkas ootab
algklassiku järgi ja kontrollib kas too ikka pani soojalt riidesse et
välitegevusele minna.
Või kui
vanem kodutütar korraldab järgukatse noorematele.
Või kui
noored lepivad ise kokku millist mängu korraldada vaba hetke tekkimisel ja
teevad seda nii et kõigil on tore ja kõik on kaasatud.
Ja mudugi see kui minu juurde tullakse sooviga
ise midagi korraldada, pakutakse mõtteid uuteks sündmusteks, tahetakse võtta vastutust
mõnel ülesandel, aidatakse laagri ideede ja teostuse juures et oleks veelgi
huvitavam.
Uhkeks teeb mind ka kui noored käituvad
täiskasvanulikult ja minu jaoks tähendab see tolerantsi , mõistmist , viisakust
ja kohusetunnet.
Mõistmist et vahel võib tunduda mõni teema
hetkel igav ja et seda justkui on juba piisavalt õpitud kuid ikkagi
suudetakse leida asjale huvitav külg, uus vaatenurk ning arusaam et selle
õpetamiseks on vaeva nähtud ja püütud anda oma parim nii rühmavanema kui
instruktori poolt. Mõistmist et kõik tegevus ei saagi olla meelelahutus ning
vahel peab ennast korralikult pingutama ning seda mitte igakord füüsiliselt.
Pilt: Karmen Lepp |
Viisakust kõigi vastu sest selle järgi inimesi
hinnatakse. Viisakus on parim visiitkaart. Uhke on kuulata kui kokka märgatakse
ja tema toitu kiidetakse , kui palutakse vabandust kogemata haiget tehes, kui
öeldakse instruktorile äitäh tulemast oma vabast ajast meid õpetamast ja kui
rühmavanem saab oma töö eest tänuks hea sõna.
Kohusetunnet et täita oma ülesanded parimal
võimalikul moel .Kohusetunnet et olla
oma sõna vääriline ning täita kõik antud
lubadused . Uhke on tunda et noored on valmis täiskasvanu eluks ja 100 %
enda eest vastutust võtma, et nad saaksid hakkama töökollektiivis ja eraelus,
kasutades noorte kotkastena ja kodutütardena omandatud oskusi ja vilumusi.
Rõõm laagrist on mul eriti nooremate üle
sest nad pingutasid tublilt et suurtega sammu pidada, uusi teadmisi omandada ja
seekord veidi keerulise ja staatilise laagri nõuetega toime tulla.
Nii mõnigi teema võis olla noorematele
keeruline või päris uus ja tunduda ka liiga kaugena sest puudub veel isiklik
kokkupuude esmaabiga. Ka pole üldse lihtne peale koolinädalat veel
nädalavahetus ka õppides veeta. Aga rõõm mis silmades peegeldus oli nakkav.
Mina tänan kõiki kes osalesid, kaasa aitasid,
ennast ületasid, mulle uhkust ja rõõmu valmistasid.
Kohtume järgmises
laagris!
Pille-Riin Moilanen
Kommentaarid
Postita kommentaar