Kodutütarde laager ``Mustrid``

Laagriga alustasime reede õhtul kodutütarde 6. järgu teadmiste õppimise ja kordamisega.
Joonistasime koos laagri plakati ja värvisime erinevaid mustreid. Räägitud sai ka laupäevaseset päevast ning mida ja kuidas õppekäigul tähele panna.
Siis jõime teed ja sõime küpsiseid.
Foto: Karmen Lepp
Ööbimine toimus nii, et osad magasid ülemisel korrusel ja teised all. Kuigi öörahu oli kell 22.30, siis alumisel korrusel olijad olid veel veidi kauem vaikselt üleval.
 Hommikul peale toitvat hommikusööki läksime rongiga Tallinnasse.  Seal käisime kõigepealt kaunis Kadrioru pargis ning siis  Kadrioru muuseumis. Igale ühele oli antud sketshivihik ja harilik pliiats ning me joonistasime üles huvitavaid mustreid ning asju mida märkasime. Kadrioru pargis on väga palju mustreid nii majadel kui lillepeenardes. Need kõik räägivad ajaloost ja kommetest.
 Muusumis  tutvusime kunstiteostega ja kuulasime giidi  juttu . Oli päris tore lossi peasaalis pikali visata ja laemaali uurida. Maalidel oli palju huvitavaid tegelasi ning igal ühel ka mingi lugu, mida proovisime ka ise jutustada.
 Peale muuseumi külastust jalutasime pargis ja mängisime mänguväljakul.
Lõunat sõime  Tallinnas, kohas nimega Taverna del Gallo Nero. Paljud avaldasid arvamust, et koolitoit võiks sama hea olla. Tuleks vist Keila kooli kokad sinna õppima saata.
Pärast söömist tegime väikese jalgsimatka läbi Kadrioru pargi ja Jaapani aia. Ilm oli  tuuline aga päikeseline ning saime näha kauneid sügisvärve.
Joonistas: Karmel Jano, Foto: Karmen Lepp
Matka sihtpunkt oli Maarjamäe memoriaal. Enamus ei olnud seda veel külastanud .Otsisime sugulaste nimesid nende hulgast, kes olid Siberisse saadetud ja rääkisime sellest ajast. Must pikk koridor tähistabki Eesti rahvale rasket ja pimedat aega .Memoriaalis on ka ekraan kus saab sisestada nimeotsingu ja lugeda rohkem nende inimeste kohta . Võimsa mulje jättis mesilastega sein kus oli kirjas sõnad laulust:``Ta lendab mesipuu poole`` .
Tagasiteel kõndisime läbi vanalinna raudteejaama ja sõitsime rongiga Keilasse.
Laagripaigas tagasi olles ootas meid juba õhtusöök.Aitäh kokale !
 Peale seda vaatasime koos filmi. See öö jäid kõik kiiresti magama sest olime päeva jooksul kõndinud umbes 10 km ( rühmavanema telefon sai tühjaks 8, 5 km peal  ja endomondo ei  salvestanud tagasiteed). Meie ühine matk sai kantud  virtuaalmatkamisse.
Hommikul oli käsitöö, mille viis läbi Karit Raidmets. Töötoas tikkis igaüks endale omapärase järjehoidja. Kõige osavam oli tikkimises Mikk kuigi ta tegi seda esimest korda.
 Laagri viimane töötuba oli  lauamängude mängimine. Prooviti järgi  kabe, male, domino, uno ja erinevad kaardimängud.  Kuigi nii mõnigi tegi alles tutvust kabe ja malega siis läks kõigil väga hästi ja jätkame kindlasti  harjutamist järgmistes laagrites.
Kõik laagrilised aitasid koristada ja preemiaks oli õunakook.
Tagasisides kirjutati  et laager oli väga tore , sai palju õppida ning järgmine kord tuleks uuesti.