Riigikaitselaager

13. aprillil toimusid koolis 7.-9. klassile erakorralised infominutid, kus tutvustati
MTÜ Riigikaitse Rügemendi programmi. Programmi esimeseks osaks oli väljasõit
Järva-Jaani, kuhu said tulla kõik soovijad. Nautisime sõitu roomikuga,
külastasime vanatehnika varjupaika, kinomuuseumi ja tuletõrjemuuseumi.
Teise ossa saamiseks tuli huvilistel läbida suuline intervjuu ja nende seast valiti välja
10 noort, kes said võimaluse programmis edasi osaleda. Programmi üks oodatumaid
sündmusi oli riigikaitselaager.
Reede õhtul sõidutati meid kaitseväe Unimogiga Humalasse. Seal asuvast laost saime
endale varustuse ja vormid ning suundusime metsa telke üles panema. Elasime 39 tundi
täielikku sõdurielu jasõime katelokkidest sõduritoitu. Ei puudunud ka lõke ja ahjutule öine
valvegraafik.
Hommik algas kerge sörkjooksuga ja pärast hommikusööki ootas meid ees n-ö keskuste päev.
Keskused jagunesid kuue põneva teemajärgi: katakombid, tule tegemine, meditsiin ja
näomaalingud, laskumine, airsoft ja veeohutus. Õhtul oli igal jaol ülesandeks valmistada antud
toorainetest toit, mida hindas žürii. Meie saime tubli 3. koha. Valmis ka enda jao lipp,
mille peale kirjutasime suurelt „Keila Rangers“. Öösel üllatati meid häirega.
Järgmisel päeval oli väike matk, kus tuli läbida 5 punkti .
Programmi jooksul külastasime veel Keila päästedepood, Bastioni käike, Sõjamuuseumi ja
rasketehnika halli. Ehitasime valmis kaks pinki, misasuvad kooli staadionil välijõusaali kõrval.
Politseimuuseumis lahkasime koos Keila Kooli direktoriga sea silma ja südant.
Eelviimasel kokkusaamisel oli katsumuseks 21 kilomeetri pikkune rännak. Varustust oli kaasas
15 kilo jagu ning vormi kaunistasid rügemendi embleem ja tikitud silt, millel  oma nimi. Läbisime
erinevaid maastikke, nagu ülepea kasvav võsa, pankranniku kivine kallas ja org, kus ületasime
väikese oja. Matka lõpus ootasid meid kuumaveetünn ja saun, külm Coca-cola ja soe pitsa.
28. augustil saime Hüüru veskis kokku viimast korda. Kala püüdmise kõrvalt oli aega meenutada
neid vahvaid ettevõtmisi ja jõudsime järeldusele, et see oli tore ja kasulik suveaja veetmine