Keila poiste võistkond Luureretkel 2018 20.-22.04.18

20.-22. aprillil toimus patrullvõistlus "Luurekas", kus mul oli suur au olla Keila noorkotkaste neljase tiimi kapten. Meeskonnaliikmed : Mäverik Raidmets, Kerten Arumägi ja Marcus Andreas Blieder.

Esialgu kogunes  meeskond Keilas. Asusime bussile ja sõitsime võistluskohta. Võistluse ala oli mulle täiesti võõras, nimelt toimus see Nissis ja selle ümbruses, kus ma varasemalt olen ainult paar korda läbi sõitnud.
Osales 25 võiskonda, neist 15 olid noorkotkaste ja 10 kodutütarde.
Kui meil oli söödud ja vajalikud ettevalmistused tehtud, asusime 7. võistkonnana startima kell 1 öösel.
Esimese kontrollpunkti leidmine on igal võistlusel tihtipeale raske, kuid jõudsime  õigeks ajaks kohale ja saime ülesande täidetud.
Teise kontrollpunkti teel olles jäime vahele vastutegevusele, mille tõttu kaotasime tiimi peale kolm elutalongi. Kui teine kontrollpunkt oli läbitud, jäime uuesti vastutegevusele vahele, kuid see oli sel hetkel meie kõige väiksem probleem.
Orienteerumisvea tõttu keerasime  liiga hilja ära ja sattusime otseses mõttes rappa. Helistasime staapi, kust anti järgmise punkti koordinaadid. Kaarti uurides olime me kergelt pääsenud, sest meil oli tee, mis viis otse järgmisesse kontrollpunkti. Tegelikkuses see nii ei olnud. Rabasse oli rajatud turbakaevandus ja umbes 800 m kontrollpunktist oli maa sees suur lõhe, mis oli liiga pikk, et minna kuiva jalaga ümbert ja  liiga sügav, et minna otse üle ning  liiga lai, et üle hüpata.
Otsustasime minna rabasaarele, mis asus lõhega risti ja mööduda lõhest väikese ringiga. Selleks, et rabasaarele jõuda  pidime ületama umbes 8 m laiuse kraavi, mis ületamisel ulatus meile selgadeni. Kui tuli aeg minna kraavist uuesti üle ja lõhest mööduda olime  dilemma ees. Vesi oli nüüd kraavis üle pea. Pidime otsustama, kas ikka ületame kraavi ja jätkame võistlust või lähme sama teed pidi tagasi ja jääme igasse kontrollpunkti hiljaks. Kuna tulevasse kontrollpunkti oli kutsutud meedikud, kes pidid andma ühele meie tiimikaaslasele abi, otsustasime minna üle.
Kontrollpunkti hilinedes olime meie läbimärjad ja külmad.
Mina avastasin, et mu seljakoti rihm oli kraavist üle viskamisel õmblusest katki läinud.
Tiimi motivatsioon oli maas, aga me ei lasknud sellel end takistada ja suundusime järgmisesse kontrollpunkti, kus  Kerten katkestas. Tal olid sissekandmata saapad, mille tõttu tekkisid talle jalgade peale villid.
Peale selle läks võistlus sujuvamalt edasi. Kuni hetkeni, mil katkestas Mäverik reielihase vigastuse tõttu. Jätkasime Marcusega kahekesi.
Koos jõudsime läbi käia ainult ühe kontrollpunkti siis katkestas ka Marcus.
Olin neljaliikmelisest tiimist üksi järele jäänud, aga  ma ei olnud mingil juhul nõus katkestama. Helistasin staapi ja liitusin kaheksanda tiimiga, kellel oli kaks liiget katkestanud. Minu uuteks tiimikaaslasteks olid Sven ja Uku Kolga rühmast.
Kuna  mõlemaid  tiime enam arvesse ei võetud, oli meie eesmärgiks eelkõige võistlus lõpetada. Sellepärast me ei pettunudki, kui saime kontrollpunktis maksimumkaristuspunktid või kaotasime luureraporti ära.
Puhkealasse jõudmisel otsustasime teha luuret enne magamaminekut, et peale magamist oleks võistluse lõpuni vähem aega. Luurealasse sisenesime läbi väga kehva "tee", tänu millele me jäime märkamatuks. Seejärel jätsime ühe tiimiliikme varustuse ligidale luurama ja asusime kahekesi luurepunkti otsima.
Kui luurepunkt oli leitud, roomasime sellele võimalikult lähedale ootasime kuni üks auto sealt ära sõitis. Otsustasime vastuluure tähelepanu kõrvale juhtida, et  tiimikaaslane saaks lähemale roomata. Võtsin ennast kokku ja jooksin võimalikult kõva ja tobeda häälega karjudes läbi luurepunkti. Tähelepanu oli kõik minu peale suunatud. Eeldasin, et keegi ajab mind taga. Enda õnnetuseks leidsin end olevat  üksi keset metsa, pimedas ja ilma kaardita. Lõpuks luurepunkti uuesti üles leides, kõndisin ma sealt otse läbi, samal ajal vastuluurele lehvitades ja naeratades.
Otse edasi kõndides tuli mulle pimedas vastu  keegi, kes oma parema käega stardipüstoli välja võttis. Hakkasin taganema. Meie vahel oli umbes 10m. Üritasin teda ärritada ja ütlesin talle "Lase, kui julged!" või midagi taolist. Samal ajal kui ta hakkas relva taevasse suunama, sprintisin ma temast ringiga mööda ja kadusin pimedusse.
Peale seda väikest intsidenti sain ma tiimiga uuesti kokku. Vantsisime kolmekesi puhkealasse, kus me sõime, magasime ja veepudelid täitsime.
Lõpuks peale kõikide kontrollpunktide läbimist olime  jõudnud lõpujooksule, mille me suure une, valu ja lõpetamisrõõmuga ära tegime.
Kokkuvõtteks võin öelda, et see võistlus oli väga omapärane õppetund meie kogu võistkonnale ja see jättis meile  mälestusi, mis minu arvates iial ei unune.



Koostas:
Hendrik Luik

Kommentaarid